FAQ
Veelgestelde vragen zakelijke klanten
Wat is jullie bezoekadres?
Wij zijn gevestigd aan Höltersweg 15 in Hengelo OV. U kunt ons bezoeken op werkdagen tussen 09:00 tot 16:30.
Wat zijn de bedrijfsgegevens?
Onze bedrijfsgegevens:
Bedrijfsnaam: Drankrelatiegeschenk.nl
Adres: Höltersweg 15
Postcode: 7556 BS Hengelo
KvK: 06044635
BTW: NL003733397B01
Hoe kan ik jullie bereiken?
Wij zijn op de volgende manieren bereiken.
Telefoon: +31 074-2467353 (werkdagen tussen 09:00 - 16:30 uur)
E-mail: verkoop@drankrelatiegeschenk.nl
Is het mogelijk om jullie bedrijf te bezoeken?
Wilt u graag uw drankrelatiegeschenk zelf samen stellen. Dan helpen wij u graag met de samenstelling. Dan kunt u een afspraak plannen met een van onze accountmanagers om de mogelijkheden en wensen door te spreken. Voor ons magazijn gelden er andere regels. Deze kunnen enkel op afspraak en onder toezicht van een bevoegde worden bezocht. Dit heeft te maken met de veiligheidsregels voor deze locatie.
Hoe kan ik mijn adres wijzigen in mijn account?
In uw dashboard kun u zowel u factuur als afleveradres wijzigen. Tevens is het mogelijk meerdere verzendadressen toe te voegen. Log in op onze website en ga naar adressen. Hier vind u al uw gegevens.
Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
In uw account (dashboard) kunt u uw wachtwoord wijzigen. Ga na dat u heeft ingelogd naar account gegevens om vervolgens naar wachtwoord wijzigen te gaan. Vul uw oude wachtwoord in en vul het nieuw wachtwoord in, herhaal uw nieuwe wachtwoord nogmaals en klik op wachtwoord wijzigen.
Hoe kan ik mijn wachtwoord opnieuw instellen?
Ga op de website naar mijn account. Zorg ervoor da u niet bent ingelogd, Kies vervolgens op wachtwoord opnieuw opvragen. Vul vervolgens uw gebruikersnaam of email in. U zult vervolgens een email ontvangen voor het resetten van uw wachtwoord.
Ik heb een fout in mijn mailadres, hoe kan ik dat aanpassen?
Geen probleem! Wij passen het graag voor je aan, neem contact op met onze klantenservice. We willen u vragen een mail te sturen naar verkoop@drankrelatiegeschenk.nl met de juiste gegevens.
Is het mogelijk om een bestelling te herhalen?
Via mijn account kan u uw bestelling inzien. Onderaan het overzicht staat een herhaalknop waarmee de bestelling opnieuw geplaatst kan worden. Persoonlijk samengesteld drankgeschenken vind u niet terug in uw dashboard. Wilt u een persoonlijk samengesteld drankrelatiegeschenk herhalen dan verzoeken wij u een email te sturen naar verkoop@drankrelatiegeschenk.nl of contact op te nemen met uw accountmanager.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Dit kunt u doen door in te loggen en via mijn account en door vervolgens naar lopende bestellingen te gaan. We verzoeken u dit binnen 24 uur na het doorgeven van uw bestelling te doen. Houd er rekening mee dat als uw bestelling verzonden is. Annuleren kunt u doen door een mail te sturen aan klantenservice@drankrelatiegeschenk.nl. wij zullen de eventuele gemaakte kosten in rekening brengen. Persoonlijk samengestelde drankrelatiegeschenken kunnen enkel na schriftelijke goedkeuring door Drankrelatiegeschenk.nl worden geannuleerd.
Kan ik mijn bestelling retour sturen?
Dit is in de wet vastgelegd en u kunt uw bestelling binnen 14 dagen terug sturen. Met uitzondering van gepersonaliseerde drankgeschenken. Indien u uw bestelling retour stuurt zullen wij u bestelling terug boeken en u een credit factuur sturen. De kosten voor het terug sturen zijn voor rekening van de kopende partij. Indien de bestelling op verzoek van drankrelatiegeschenk.nl retour wordt gehaald zullen de kosten voor drankrelatiegeschenk.nl zijn.
Kan ik mijn bestelling wijzigingen?
Indien uw bestelling nog niet verzonden is dan kunnen wij dit voor u wijzigen. Indien we samen met u een gepersonaliseerd geschenk hebben samengesteld zullen de gemaakte kosten in rekening worden gebracht. We verzoeken u in ieder geval z.s.m. contact met ons op via e-mail klantenservice@drankrelatiegeschenk.nl of telefonisch via +31 074-2467353. Uiteraard zoeken we altijd naar een passende oplossing.
Kan ik op rekening bestellen?
Doet u een zakelijke bestelling en betaald u liever achteraf? Neem dan contact op met ons op per telefoon: +31 074-2467353 of via mail: verkoop@drankrelatiegeschenk.nl.
Wat zijn de betaalgegevens van drankrelatiegeschenk.nl?
Onze bankgegevens zijn:
Bank: NL54ABNA0560770944
BIC: ABNANL2A
Overig:
KvK: 06044635
BTW: NL003733397B01
Binnen hoeveel dagen ontvang in mijn bestelling?
Drankrelatiegeschenk.nl streeft ernaar uw bestelling altijd zo snel mogelijk te leveren. Ons streven is om uw bestelling binnen 14 dagen te leveren. Afhankelijk van soort en type drankgeschenk. We willen u in ieder geval adviseren tijdig te betellen. Zo kunnen wij uw order de aandacht geven die het verdiend. Over het algemeen heeft u uw bestelling binnen 14 dagen ontvangen. Levertijd boven de 14 dagen hebben vaak te maken met gepersonaliseerde geschenken. Hierin zijn wij vaak ook afhankelijk van derde partijen. Tevens zijn we bij grote aantallen afhankelijk van onze voorraad en leveranciers. Mogelijk dat hierdoor de levertijd kan afwijken. We adviseren u ten alle tijden de gewenste levertijd aan te geven. Wij zullen ten alle tijden de leverdatum met bespreken en onze uiterste best doen tijdige te levering.
Is het mogelijk om een bestelling af te halen?
U kunt uw bestelling op verzoek bij ons afhalen. Voor het afhalen van uw bestelling zijn wij op werkdagen van 09:00 tot 16:30 geopend.
Moet u aanwezig zijn voor het ontvangst van uw bestelling?
Gezien wij alcoholisch dranken verkopen. Wordt er bij levering gevraagd om legitimatie. De gene die de bestelling in ontvangst neemt dient dan ook 18 jaar of ouder te zijn. U hoeft dus niet zelf aanwezig te zijn. Zorg er dus wel voor dat iemand aanwezig is die aan deze eis voldoet.
Ik heb mijn bestelling niet ontvangen? Wat moet ik doen?
Onze levering wordt van begin tot eind vastgelegd. Een groot deel van onze bestellingen wordt uitgeleverd door onze eigen chauffeurs. Indien wij ervoor kiezen dit via een extern partij te laten verzorgen worden de bestelling voorzien van track en trace. Indien u vragen heeft over de levering van uw bestelling verzoeken wij u telefonisch contact met ons op te nemen. Wij zullen u ten alle tijden zo spoedig mogelijk informeren. Indien er iets fout is gegaan zullen wij ten alle tijden een passende oplossing zoeken.
Een geleverd product voldoet niet aan de gestelde kwaliteit? Wat moet ik nu doen?
Erg vervelend! Vele van ons producten zijn natuur product. Klachten als kruk, smaak afwijking komen dan ook voor. Meestal heeft dit niks te maken met de sluiting. Echter heeft de manier van bewaren vaak wel invloed op de kwaliteit. Zorg ervoor dan u uw dranken dan ook koel, droeg en uit het zonlicht bewaard. Indien de kwaliteit afwijkt willen wij u vragen uw artikel naar ons te retournemen. Dan zullen wij u klacht onderzoeken en een passende oplossing bieden.
Ik heb een kortingscode, hoe werkt dat?
Heeft u een kortingscode ontvangen? Deze kunt u bij het afrekenen aan de rechterkant invullen. Druk op toepassen en de korting wordt verrekend/toegepast.
Vanaf juni 2021 is het preventieakkoord (alcoholwet) van toepassing en mogen supermarkten, slijterijen en webwinkels geen prijsacties meer houden met kortingen van meer dan 25 procent. Kunt u uw voucher of kortingscode mogelijk dan ook niet inwisselen als deze korting op uw te betalen bedrag in het verschiet komt. U heeft naar alle waarschijnlijkheid uw maximale korting behaald. U kunt uw order bedrag verhogen of uw voucher of kortingscode gebruiken bij uw volgende bestelling. Op deze manier houden wij ons aan de wet- en regelgeving en blijven we ons ervoor inzetten dat relaties op verantwoorde wijze kunt genieten van een heerlijk drankgeschenk.
Ik ben niet tevreden met het geleverde product? Wat moet ik nu doen?
Erg vervelend! We helpen u graag bij het zoeken van een passende oplossing. Met uitzondering van gepersonaliseerde drankgeschenken. Indien dit voorkomt zal onze accountmanager contact met u opnemen en een passende oplossing zoeken. Indien u uw bestelling retour wilt sturen dient hiervoor dan ook ten alle tijden schriftelijk goedkeuring te hebben van drankrelatiegeschenk.nl. indien wij uw bestelling retour nemen zullen wij u na ontvangst en controle op compleetheid een credit factuur sturen. De kosten voor het retour zenden zijn ten alle tijden voor rekening van de kopende partij. Indien de bestelling op verzoek van drankrelatiegeschenk.nl retour wordt gehaald zullen de kosten voor drankrelatiegeschenk.nl zijn.
kan er bij jullie gebruik worden gemaakt van herroepping?
Herroepping is enkel voor de voor particulieren markt per wet vastgelegd. Indien u zich zakelijk heeft bedacht. Verzoeken wij u contact met ons op te nemen. We zullen in deze kijken wat de mogelijkheden zijn.
Kan ik mijn bestelling direct naar mijn relaties sturen?
Jazeker! Indien het om een pakket gaat kunt u dit doen tijdens de bestel procedure. Gaat het om meerdere verzendadressen dan verzoeken u dan om het aantal drankrelatiegeschenken te bestellen. Vervolgens kunt u ons het een Excel lijst sturen met de desbetreffende adressen. Dit is altijd zonder factuur en eventueel met jouw persoonlijke tekst op een gratis cadeaukaartje. Indien u gebruik wilt maken van meerder verzendadressen verzoeken u wel contact met ons op te nemen. Zo weten we zeker dat er een juiste afhandeling plaats vindt. Houd er wel rekening mee dat wij de kosten voor verzending nog in rekening worden gebracht. Deze kosten zult u in eerste niet terug vinden in uw bestelling op de website. Dit gezien wij de kosten van pas in rekening willen brengen. Als deze daadwerkelijk zijn gemaakt. Wij zullen deze kosten in eerst voor financieren en vervolgens doorfacturen aan u. hierover zullen we altijd contact met u opnemen. De kosten voor het versturen van drankpakket zijn per juni 2021 gestegen. Deze kosten stijging had veelal te maken met het preventieakkoord van verkoop van alcoholhoudende dranken, het breuk risico en leeftijdscontrole. Hierdoor zijn wij genoodzaakt om kosten de onderstaande kosten te rekenen voor verzending. binnen Nederland berekenen wij bij een bestelling vanaf 150,- euro geen verzendkosten. Dit geldt voor één verzendadres of afleveradres. Voor iedere bestelling onder de € 150,- rekenen wij € 9,95 verzendkosten. Heeft u meerdere verzendadressen dan rekenen wij € 9,95 extra per verzendadres en vanaf € 150,- rekenen wij € 9,95 per extra verzendadres. daarnaast kennen wij een apart tarief voor de eilanden (indien er een eiland toeslag nodig is voor levering zullen wij een toeslag rekenen van € 11,95 ipv 9,95). Verzending naar België Drankrelatiegeschenk.nl levert ook in België. Vanaf € 170,- rekenen wij dan ook geen verzendkosten. Dit geld voor één verzendadres of afleveradres. Voor iedere bestelling onder de € 170,- rekenen wij € 14,95 verzendkosten. Heeft u meerdere verzendadressen dan rekenen wij € 14,95 extra per verzendadres en vanaf € 150,- rekenen wij € 14,95 per extra verzendadres. Houd er wel rekening mee dat we ons moeten houden aan de wetgeving voor het verzenden van alcohol houdende dranken. En de ontvanger ten alle tijden meerder jarig zal moeten zijn.
Kan ik zelf een afleverdatum kiezen?
Ja, dat kan! Bij de een bestelling kunt u een opmerking meegeven aan uw order. Hier kunt uw dan ook uw keuze aangeven voor een specifieke afleverdatum.
Kan ik mijn eigen ontwerp of logo toevoegen aan een drankrelatiegeschenk?
Een eigen ontwerp of logo gebruiken voor uw drankrelatiegeschenk is uiteraard mogelijk. We werken hierin met gedegen partners en kunnen de geschenken dan ook aankleden in de vorm die u wenst. Echter zijn hier wel vaak minimale aantallen aan verbonden. We verzoeken u dan ook contact met ons op te nemen zodat we een persoonlijke offerte voor u kunnen samenstellen. Een van onze accountmanager zal contact met u opnemen over de mogelijkheden.
Het cadeau dat ik wil bestellen staat op uitverkocht, wanneer komt het terug?
Hierin zijn we mede afhankelijk van onze partners. We proberen uitverkochte cadeaus zo snel mogelijk weer beschikbaar te hebben. Zodra bekend is wanneer dit is, passen we dit direct aan op de website. Houdt de site dus in de gaten om op de hoogte te blijven.
Moet in mij legitimeren bij levering?
Het is bij de wet niet toegestaan om alcohol te verkopen aan minderjarigen. Hier dient u en wij als bedrijf ons aan te houden. Bij levering zullen wij u dan ook vragen om identificatiebewijs. U hoeft zelf niet aanwezig te zijn maar de bestelling dient wel in ontvangst genomen te worden door een meerder jarige.
Heeft de nieuwe alcoholwet (preventie akkoord) invloed op de maximale korting?
Sinds juni 2021 is het preventieakkoord (alcoholwet) voor de verkoop van alcoholische dranken van kracht. Hierin staat dat supermarkten, slijterijen en webwinkels geen prijsacties meer mogen houden met kortingen van meer dan 25 procent. Dit geld dus ook voor ons.
Veelgestelde vragen particuliere klanten
Is het mogelijk om jullie bedrijf te bezoeken?
U kunt ons op afspraak bezoeken. Voor ons magazijn gelden er andere regels. Deze kunnen enkel op afspraak en onder toezicht van een bevoegde worden bezocht. Dit heeft te maken met de veiligheidsregels voor deze locatie.
Hoe kan ik mijn adres wijzigen in mijn account?
In uw dashboard kun u zowel u factuur als afleveradres wijzigen. Tevens is het mogelijk meerdere verzendadressen toe te voegen. Log in op onze website en ga naar adressen. Hier vind u al uw gegevens.
Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
In uw account (dashboard) kunt u uw wachtwoord wijzigen. Ga na dat u heeft ingelogd naar account gegevens om vervolgens naar wachtwoord wijzigen te gaan. Vul uw oude wachtwoord in en vul het nieuw wachtwoord in, herhaal uw nieuwe wachtwoord nogmaals en klik op wachtwoord wijzigen.
Hoe kan ik mijn wachtwoord opnieuw instellen?
Ga op de website naar mijn account. Zorg ervoor da u niet bent ingelogd, Kies vervolgens op wachtwoord opnieuw opvragen. Vul vervolgens uw gebruikersnaam of email in. U zult vervolgens een email ontvangen voor het resetten van uw wachtwoord.
Verkopen jullie ook aan bedrijven?
Onze drankgeschenken en drankpakketten zijn voornamelijk samengesteld voor de zakelijke markt, een deel van ons assortiment is beschikbaar voor de particuliere markt. Per artikel wordt aangegeven wat de minimale bestelhoeveelheid is. Er zijn meerdere artikelen per stuk verkrijgbaar. Uiteraard kijken we graag met u mee of we een drankgeschenk hebben of kunnen samenstellen voor uw bedrijf. Bent u benieuwd naar ons mogelijkheden buiten ons aanbond op de website of wilt u graag een persoonlijk advies voor een uniek relatiegeschenk. Dan verzoeken wij u om contact met ons te nemen. Meer informatie benodigd bekijk dan onze zakelijke voorwaarden of neemt u gerust contact met ons op.
Waar kan ik mijn bestelling terug vinden?
Via uw account of dashboard kunt u uw lopende bestellingen en uw bestel historie terug vinden. Zorg ervoor dat u ingelogd bent en klik op ‘bestellingen’ om uw afgeronde, nieuwe en lopende bestellingen te zien. U vindt hier onder andere uw bestelling, datum, betaalmethode, factuur gegevens en verzendadres.
Is het mogelijk om een bestelling te herhalen?
Via mijn account kan u uw bestelling inzien. Onderaan het overzicht staat een herhaalknop waarmee de bestelling opnieuw geplaatst kan worden.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Dit kunt u doen door in te loggen en via mijn account en door vervolgens naar lopende bestellingen te gaan. We verzoeken u dit binnen 24 uur na het doorgeven van uw bestelling te doen. Houd er rekening mee dat als uw bestelling verzonden is. Wij deze niet meer kunnen annuleren en protocol retourzending wordt gehanteerd.
Kan ik mijn bestelling retour sturen?
Dit is in de wet vastgelegd en u kunt uw bestelling binnen 14 dagen terug sturen. Met uitzondering van gepersonaliseerde drankgeschenken. Indien u uw bestelling retour stuurt zullen wij u bestelling terug boeken en u een credit factuur sturen. De kosten voor het terug sturen zijn voor rekening van de kopende partij. Indien de bestelling op verzoek van drankrelatiegeschenk.nl retour wordt gehaald zullen de kosten voor drankrelatiegeschenk.nl zijn.
Kan ik mijn bestelling wijzigingen?
Hieronder vindt u het Modelformulier voor herroeping van uw bestelling. Dit formulier hoeft alleen in te vullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen. U kunt dit formulier versturen naar klantenservice@drankrelatiegeschenk.nl.
Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
Wij maken gebruik van de volgende betalingsmogelijkheden:
Creditcard, Ideal, Googlepay, Applepay, Paypal, betaallink via mail (betaling binnen 14 dagen na ontvangst factuur. De optie betaallink is enkel mogelijk na contact en goedkeuring van drankrelatiegeschenk.nl.
Binnen hoeveel dagen ontvang in mijn bestelling?
Drankrelatiegeschenk.nl streeft ernaar uw bestelling altijd zo snel mogelijk te leveren. Ons streven is om uw bestelling binnen 14 dagen te leveren. Afhankelijk van soort en type drankgeschenk. Over het algemeen heeft u uw bestelling binnen 14 dagen ontvangen. Levertijd boven de 14 dagen hebben vaak te maken met gepersonaliseerde geschenken. Hierin zijn wij vaak ook afhankelijk van derde partijen. We adviseren u ten alle tijden de gewenste levertijd aan te geven. Wij zullen ten alle tijden de leverdatum met bespreken en onze uiterste best doen tijdige te levering.
Is het mogelijk om een bestelling af te halen?
U kunt uw bestelling op verzoek bij ons afhalen. Voor het afhalen van uw bestelling zijn wij op werkdagen van 09:00 tot 16:30 geopend.
Breuk bij uw bestelling. Wat moet u doen?
Erg vervelend en onze excuses voor dit ongemak. Wij hopen dat u de rest van de bestelling in goede orde heeft ontvangen. Wij zullen dit uiteraard op een correcte wijze oplossen. We willen u vragen een foto van de zending te mailen naar verkoop@drankrelatiegeschenk.nl. Wij zullen u dan binnen 24 uur u informeren over de oplossing.
Moet u aanwezig zijn voor het ontvangst van uw bestelling?
Gezien wij alcoholisch dranken verkopen. Wordt er bij levering gevraagd om legitimatie. De gene die de bestelling in ontvangst neemt dient dan ook 18 jaar of ouder te zijn. U hoeft dus niet zelf aanwezig te zijn. Zorg er dus wel voor dat iemand aanwezig is die aan deze eis voldoet.
Ik ben niet tevreden met het geleverde product? Wat moet ik nu doen?
Erg vervelend! Dit is in de wet vastgelegd en u kunt uw bestelling binnen 14 dagen terug sturen. Met uitzondering van gepersonaliseerde drankgeschenken. Indien u uw bestelling retour stuurt zullen wij u bestelling terug boeken en u een credit factuur sturen. De kosten voor het terug sturen zijn voor rekening van de kopende partij. Indien de bestelling op verzoek van drankrelatiegeschenk.nl retour wordt gehaald zullen de kosten voor drankrelatiegeschenk.nl zijn.
Kan er bij jullie gebruik worden gemaakt van herroepping?
Herroepping voor particulieren is in de wet vastgelegd. U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Het model vindt u hier.
U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping bij de algemene voorwaarden, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Moet in mij legitimeren bij levering?
Het is bij de wet niet toegestaan om alcohol te verkopen aan minderjarigen. Hier dient u en wij als bedrijf ons aan te houden. Bij levering zullen wij u dan ook vragen om identificatiebewijs. U hoeft zelf niet aanwezig te zijn maar de bestelling dient wel in ontvangst genomen te worden door een meerder jarige.